Spørg designeren - Scandinavia Form

Spørg designeren – Humdakin

Så er det tid til næste etappe af designerstafetten. I dag skal I præsenteres for Humdakins Camilla som skriver lige så passioneret som hun er når man møder hende. Hun er helt klart din go to når det kommer til rengøring!

Humdakin

Navn: Camilla
Titel: Owner/CEO
Brand: Humdakin
Brandets alder: 2 år
 
Beskriv dit brand i max 3 sætninger:

Humdakin er et modern rengørings koncept, hvor vi producere og udvikler rengøringsmidler, moderne husholdning og 100 % økologiske tekstiler. Grundtanker er at lave moderne rengøring, hvor der er tænkt på miljø, allergi, effekt og ikke mindst udfra en tanke om, at produkterne skal være designet så æstetiske, at de kan stå fremme.

Hvilken af dine designs er du gladest for? Jeg elsker alle vores produkterne, da design går hånd i hånd med funktion! Skulle jeg fremhæve et ville jeg til en hver tid fremhæve Humdakin universal cleaner. Det er det produkt jeg er mest stolt over, at have lavet. Produktet er meget effektivt, det vil sige det rent faktisk virker,og efterlader ikke striber, det efterlader dit hus med den fineste milde duft, derover er produktet meget allergivenligt, der er tænkt på miljø under produktionen og vi bruger kun genanvendligt plast. Derover er produktet så drøjt i brug, at det på den måde også er med til at passe på vores miljø. Det er designet til at stå fremme, og skabe en lyst til at bo og holde rent.
Hvilken af dine produkter har overrasket dig mest og hvorfor? Humdakin fabric softener er det produkt som har overasket mest siden vi lancerede det. Humdakin har udviklet et skylle middel, som virkelig blødgør og efter lader tøjet med den fineste milde duft. Det har overasket i den forstand, at det har været en kæmpe succes fra starten. Der har været et stort behov for en skyllemiddel, som er mere allerigivenlig, miljøvenlig og ikke mindst effektiv og drøj i brug. Da jeg var barn oplevede jeg tit eksem, grundet brug af skyllemiddel, og i en lang periode har jeg ikke selv brug skyllemiddel, fordi man ofte forbinder det med slem allerigi og at produktet er miljøskadeligt. Der har vi hos Humdakin, prøvet at ændre forbrugerens syn på. Vi konservere mildt, uden brug af parabener etc, og derudover bruger vi kun allergenfri parfume i vores produkter. Jeg elsker at kunne gøre en forskel for mennesker, og det har jeg virkelig gjort med dette produkt.
Hvad er dit brands største styrke? At vi selv udvikler, tester og skaber produktet, som både er smukke indvendigt som udvendigt – Min passion for kemi, rengøring og styling har været drivkraften bag succesen af konceptet Humdakin.
Hvor finder du inspiration til dine/jeres designs eller blot generelt?   Jeg har findet stor inspiration i naturen, igennem rejser og ikke mindst i forbindelse med rengøring, styling og daglig husholdning. Min fortid som indehaver af et rengøringsfirma, har givet mig lysten til at gøre en større forskel
Hvis du kunne give dit nystartede brand et godt råd, hvad ville det så være? Du skal turde gå all in på din ide fra starten, turde satse alt og være villig til at ofre alt!
Hvis du skulle lave noget andet end det du laver nu, hvilken profession skulle det så være? Jeg kunne ikke drømme om at skulle lave andet, men har altid drømt om at skulle designe. Nu er jeg så heldig at jeg lever af at designe rengøring.

Hvilken information brænder du for at dele med læserne? Jeg elsker at skabe oplevelser igennem billeder og tekst samt inddrage mine læsere i hverdagen, så de ikke kun får den polerede del af virkeligheden.

 Hvilken designer synes du jeg skal kontakte og stille de samme spørgsmål til? Louise Smærup
Følg med hos Camilla og Humdakin på de sociale medier: Instagram og Facebook.

Tusind tak, fordi du ville lege med, Camilla!

– Monica Weidemann

 

 

Photo credit: Humdakin

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv et svar

Skriv et svar

 

Næste indlæg

Spørg designeren - Scandinavia Form